
Про позашкільну освіту ( Додатково див. Закон ( Із змінами, внесеними згідно із Законом Цей Закон відповідно до Конституції України ( 254к/96-ВР ) Розділ I Стаття 1. Визначення термінів Для цілей цього Закону вживаються такі терміни: система позашкільної освіти - освітня підсистема, що включає позашкільна освіта - сукупність знань, умінь та навичок, що позашкільний навчальний заклад - складова системи філії позашкільного навчального закладу - структурно педагогічне навантаження педагогічних працівників освітня діяльність позашкільного навчального закладу - процес вихованці - особи, які відвідують гуртки, клуби, творчі учні - особи, які відвідують класи та інші творчі об'єднання слухачі - особи, які проводять дослідницьку, пошукову та Стаття 2. Законодавство України про позашкільну освіту Законодавство України про позашкільну освіту базується на Стаття 3. Завдання Закону України "Про позашкільну освіту" Завданнями цього Закону є: забезпечення прав громадян на здобуття позашкільної освіти; визначення основних засад державної політики щодо створення нормативно-правової бази для подальшого розвитку встановлення правових засад діяльності позашкільних визначення основних напрямів, змісту і форм визначення прав та обов'язків учасників навчально-виховного створення умов для благодійної діяльності юридичних і регулювання відносин між органами державної влади і створення умов для соціального захисту педагогічних Стаття 4. Позашкільна освіта Позашкільна освіта є складовою системи безперервної освіти, Стаття 5. Структура позашкільної освіти Структуру позашкільної освіти становлять: позашкільні навчальні заклади; інші навчальні заклади як центри позашкільної освіти у гуртки, секції, клуби, культурно-освітні, клуби та об'єднання за місцем проживання незалежно від культурно-освітні, фізкультурно-оздоровчі, спортивні та інші фонди, асоціації, діяльність яких пов'язана із Стаття 6. Здобуття позашкільної освіти 1. Вихованці, учні і слухачі мають право на здобуття 2. Позашкільна освіта здобувається громадянами у позаурочний Здобуття позашкільної освіти грунтується на принципі 3. Іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Стаття 7. Мова (мови) навчання і виховання у позашкільній Мова (мови) навчання і виховання у позашкільній освіті Стаття 8. Основні завдання позашкільної освіти Основними завданнями позашкільної освіти є: виховання громадянина України; вільний розвиток особистості та формування її виховання у вихованців, учнів і слухачів поваги до виховання у вихованців, учнів і слухачів патріотизму, любові виховання у вихованців, учнів і слухачів шанобливого створення умов для творчого, інтелектуального, духовного і формуванння у вихованців, учнів і слухачів свідомого й задоволення освітньо-культурних потреб вихованців, учнів і задоволення потреб вихованців, учнів і слухачів у пошук, розвиток та підтримка здібних, обдарованих і вдосконалення фізичного розвитку вихованців, учнів і організація дозвілля вихованців, учнів і слухачів, пошук його виховання в учасників навчально-виховного процесу свідомого формування здорового способу життя вихованців, учнів і здійснення інформаційно-методичної та організаційно-масової Стаття 9. Основні засади державної політики у сфері 1. Державна політика у сфері позашкільної освіти здійснюється доступності позашкільної освіти громадянам України незалежно фінансування державних та комунальних позашкільних навчальних добровільності вибору типів позашкільних навчальних закладів, науковості, світського характеру освіти; правового і соціального захисту вихованців, учнів і слухачів 2. Державна політика у сфері позашкільної освіти спрямована створення умов для здобуття вихованцями, учнями і слухачами збереження та розвиток мережі державних та комунальних координацію зусиль органів виконавчої влади, органів Розділ II Стаття 10. Органи управління позашкільною освітою. Державний 1. Центральні та місцеві органи виконавчої влади, у сфері 2. Державне управління позашкільною освітою здійснюють: спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади в інші центральні органи виконавчої влади, у сфері управління Рада міністрів Автономної Республіки Крим; обласні, Київська та Севастопольська міські, районні державні органи місцевого самоврядування. 3. Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої бере участь у визначенні та реалізації державної політики у формує програми розвитку позашкільної освіти; розробляє Положення про позашкільні навчальні заклади, готує здійснює навчально-методичне керівництво, контроль та Спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади в 4. Державний контроль за діяльністю позашкільних навчальних 5. Основною формою державного контролю за діяльністю Позачергова державна атестація державних позашкільних Позачергова державна атестація комунальних позашкільних Позачергова державна атестація приватних позашкільних 6. Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві органи затверджують обсяги фінансування комунальних позашкільних забезпечують збереження і зміцнення матеріально-технічної створюють належні умови для вибору вихованцями, учнями і можуть вводити додаткові педагогічні ставки, визначати вживають заходів для залучення вихованців, учнів і слухачів, забезпечують соціальний захист вихованців, учнів і слухачів, організовують в установленому порядку підвищення координують діяльність педагогічних колективів позашкільних здійснюють контроль за діяльністю педагогічних колективів проводять державну атестацію позашкільних навчальних закладів сприяють створенню піклувальних та опікунських рад, здійснюють інші повноваження відповідно до Конституції Стаття 11. Управління та громадське самоврядування 1. Керівництво позашкільним навчальним закладом здійснює його Колегіальним органом управління позашкільним навчальним 2. Органом громадського самоврядування позашкільного 3. У позашкільному навчальному закладі можуть функціонувати Стаття 12. Позашкільний навчальний заклад 1. Позашкільний навчальний заклад за своїми 2. Статус державного має позашкільний навчальний заклад, Статус комунального має позашкільний навчальний заклад, Статус приватного має позашкільний навчальний заклад, 3. Позашкільні навчальні заклади можуть функціонувати у формі 4. Позашкільні навчальні заклади можуть бути комплексними та Комплексні позашкільні навчальні заклади організовують роботу Профільні позашкільні навчальні заклади організовують роботу 5. Перелік типів позашкільних навчальних закладів 6. Творчі об'єднання позашкільного навчального закладу початковий рівень - творчі об'єднання загальнорозвиваючого основний рівень - творчі об'єднання, які розвивають стійкі вищий рівень - творчі об'єднання за інтересами для здібних і Стаття 13. Статут позашкільного навчального закладу 1. Позашкільний навчальний заклад визнається юридичною особою Статут позашкільного навчального закладу розробляється 2. Положення про позашкільні навчальні заклади затверджується Позашкільний навчальний заклад на основі Положення про Позашкільні навчальні заклади діють на підставі власних спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади Радою міністрів Автономної Республіки Крим, що засновані на обласними, Київською та Севастопольською міськими, районними Статут приватного позашкільного навчального закладу Стаття 14. Створення, реорганізація та ліквідація 1. Порядок створення, реорганізації та ліквідації 2. Державні та комунальні позашкільні навчальні заклади 3. Приватні позашкільні навчальні заклади здійснюють свою 4. Засновниками позашкільного навчального закладу можуть центральні та місцеві органи виконавчої влади; органи місцевого самоврядування; підприємства, установи, організації України та їх об'єднання громадяни України. 5. Державні та комунальні позашкільні навчальні заклади Рішення про створення приватного позашкільного навчального 6. Позашкільні навчальні заклади незалежно від Позашкільні навчальні заклади мають право відкривати свої Розділ III Стаття 15. Основні напрями позашкільної освіти Позашкільна освіта у позашкільних навчальних закладах може художньо-естетичний, який забезпечує розвиток творчих туристсько-краєзнавчий, який спрямовується на залучення еколого-натуралістичний, який передбачає оволодіння науково-технічний, який забезпечує набуття вихованцями, дослідницько-експериментальний, який сприяє залученню фізкультурно-спортивний або спортивний, який забезпечує військово-патріотичний, який забезпечує належний рівень бібліотечно-бібліографічний, який спрямований на поглиблення соціально-реабілітаційний, який забезпечує соціальне оздоровчий, який забезпечує необхідні умови для змістовного гуманітарний, який забезпечує розвиток здібностей, Стаття 16. Планування діяльності позашкільного навчального 1. Позашкільний навчальний заклад працює за річним планом 2. Навчально-виховний процес у позашкільних навчальних Позашкільні навчальні заклади можуть планувати роботу Експериментальні навчальні плани складаються позашкільними Запровадження експериментальних навчальних планів, освітніх Стаття 17. Тривалість занять та режим роботи позашкільного 1. Тривалість занять у позашкільному навчальному закладі віком від 5 до 6 років - 30 хвилин; віком від 6 до 7 років - 35 хвилин; інших - 45 хвилин. 2. Режим щоденної роботи встановлюється позашкільним Позашкільний навчальний заклад забезпечує безпечні умови 3. Тривалість навчального року у позашкільному навчальному У канікулярні, святкові та неробочі дні позашкільний Стаття 18. Форми організації позашкільної освіти 1. Позашкільна освіта здійснюється диференційовано відповідно ( Дію частини другої статті 18 зупинено на 2002 рік згідно із Гранична наповнюваність груп відповідно до Наповнюваність груп встановлюється директором позашкільного Чисельний склад груп, у яких передбачається індивідуальне Положення про порядок організації індивідуальної та групової 3. Позашкільні навчальні заклади видають своїм випускникам Випускникам, які в установленому порядку склали Зразки свідоцтв (посвідчень) затверджуються спеціально Виготовлення свідоцтв (посвідчень) для державних і Виготовлення свідоцтв (посвідчень) для приватних позашкільних
N 2120-III ( 2120-14 ) від 07.12.2000, ВВР, 2001, N 2-3, ст.10 )
N 2905-III ( 2905-14 ) від 20.12.2001 )
визначає державну політику у сфері позашкільної освіти, її
правові, соціально-економічні, а також організаційні, освітні та
виховні засади.
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
державні, комунальні, приватні позашкільні навчальні заклади; інші
навчальні заклади як центри позашкільної освіти у позаурочний та
позанавчальний час (загальноосвітні навчальні заклади незалежно
від підпорядкування, типів і форм власності, в тому числі школи
соціальної реабілітації, міжшкільні навчально-виробничі комбінати,
професійно-технічні та вищі навчальні заклади I-II рівнів
акредитації); гуртки, секції, клуби, культурно-освітні,
спортивно-оздоровчі, науково-пошукові об'єднання на базі
загальноосвітніх навчальних закладів, навчально-виробничих
комбінатів, професійно-технічних та вищих навчальних закладів I-II
рівнів акредитації; клуби та об'єднання за місцем проживання
незалежно від підпорядкування, типів і форм власності;
культурно-освітні, фізкультурно-оздоровчі, спортивні та інші
навчальні заклади, установи; фонди, асоціації, діяльність яких
пов'язана із функціонуванням позашкільної освіти; відповідні
органи управління позашкільною освітою і науково-методичні
установи;
отримують вихованці, учні і слухачі в позашкільних навчальних
закладах у час, вільний від навчання в загальноосвітніх та інших
навчальних закладах;
позашкільної освіти, яка надає знання, формуючи вміння та навички
за інтересами, забезпечує потреби особистості у творчій
самореалізації та інтелектуальний, духовний і фізичний розвиток,
підготовку до активної професійної та громадської діяльності,
створює умови для соціального захисту та організації змістовного
дозвілля відповідно до здібностей, обдарувань та стану здоров'я
вихованців, учнів і слухачів;
відокремлені підрозділи позашкільного навчального закладу, що
знаходяться поза межами розташування основного позашкільного
навчального закладу і виконують таку ж освітню діяльність, як
основний позашкільний навчальний заклад в цілому або за окремими
її напрямами;
позашкільних навчальних закладів - час, призначений для здійснення
навчально-виховного процесу педагогічними працівниками
позашкільного навчального закладу;
надання знань, формування вмінь і навичок з різних напрямів
позашкільної освіти, розвитку інтелектуальних і творчих
здібностей, фізичних якостей відповідно до задатків та запитів
особи;
об'єднання, секції позашкільного навчального закладу за
інтересами, здібностями та нахилами, отримують допрофесійну
підготовку;
позашкільного навчального закладу, навчально-виховна робота в яких
організована у формі класно-урочної або іншої системи;
експериментальну роботу з різних проблем науки, техніки,
мистецтва.
Конституції України і складається із Закону України "Про освіту"
( 1060-12 ), цього Закону, міжнародних договорів України, згода на
обов'язковість яких надана Верховною Радою України, інших
нормативно-правових актів.
позашкільної освіти;
позашкільної освіти;
навчальних закладів;
навчально-виховного процесу в позашкільних навчальних закладах;
процесу, встановлення відповідальності за порушення законодавства
про позашкільну освіту;
фізичних осіб з метою розвитку позашкільної освіти;
навчальними закладами, установами та організаціями, які визначають
зміст, форми і методи позашкільної освіти вихованців, учнів і
слухачів;
працівників, вихованців, учнів і слухачів позашкільних навчальних
закладів.
визначеної Конституцією України, Законом України "Про освіту", цим
Законом, і спрямована на розвиток здібностей та обдарувань
вихованців, учнів і слухачів, задоволення їх інтересів, духовних
запитів і потреб у професійному визначенні.
позаурочний та позанавчальний час, до числа яких належать:
загальноосвітні навчальні заклади незалежно від підпорядкування,
типів і форм власності, в тому числі школи соціальної
реабілітації, міжшкільні навчально-виробничі комбінати,
професійно-технічні та вищі навчальні заклади I-II рівнів
акредитації;
спортивно-оздоровчі, науково-пошукові об'єднання на базі
загальноосвітніх навчальних закладів, міжшкільних
навчально-виробничих комбінатів, професійно-технічних та вищих
навчальних закладів I-II рівнів акредитації;
підпорядкування, типів і форм власності;
навчальні заклади, установи;
функціонуванням позашкільної освіти.
позашкільної освіти відповідно до їх здібностей, обдарувань,
уподобань та інтересів.
та позанавчальний час у позашкільних навчальних закладах та інших
навчальних закладах як центрах позашкільної освіти незалежно від
підпорядкування, типів і форм власності, в тому числі в школах
соціальної реабілітації, міжшкільних навчально-виробничих
комбінатах, професійно-технічних та вищих навчальних закладах
I-II рівнів акредитації.
добровільності вибору типів закладів та видів діяльності, а також
здійснюється за участю батьків або осіб, які їх замінюють,
трудових колективів, громадських організацій, товариств, фондів.
Україні на законних підставах, здобувають позашкільну освіту у
порядку, встановленому для громадян України.
освіті
визначається відповідно до Конституції України і Закону України
"Про мови в Українській РСР" ( 8312-11 ).
соціально-громадського досвіду;
Конституції України, прав і свобод людини та громадянина, почуття
власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії;
до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних
цінностей Українського народу, а також інших націй і народів;
ставлення до родини та людей похилого віку;
фізичного розвитку вихованців, учнів і слухачів;
відповідального ставлення до власного здоров'я та здоров'я
оточуючих, навичок безпечної поведінки;
слухачів, які не забезпечуються іншими складовими структури
освіти;
професійному самовизначенні і творчій самореалізації;
талановитих вихованців, учнів і слухачів;
слухачів, підготовка спортивного резерву для збірних команд
України з різних видів спорту;
нових форм; профілактика бездоглядності, правопорушень;
ставлення до власної безпеки та безпеки оточуючих;
слухачів;
роботи.
позашкільної освіти
на принципах:
від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших
переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового
стану, місця проживання, мовних або інших ознак;
закладів відповідно до їх структури;
форм позашкільного навчання і видів діяльності;
в їх прагненні до вільного, різнобічного розвитку особистості.
на:
позашкільної освіти;
позашкільних навчальних закладів без права їх перепрофілювання,
перепідпорядкування, злиття, закриття, передачі приміщень,
обладнання, техніки в оренду;
місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій,
об'єднань громадян та сім'ї на подальше становлення і розвиток
позашкільної освіти.
ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
контроль за діяльністю позашкільних навчальних
закладів
управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади та які
проводять діяльність у сфері позашкільної освіти, здійснюють
управління діяльністю зазначених навчальних закладів незалежно від
підпорядкування, типів і форм власності.
галузі освіти;
яких перебувають позашкільні навчальні заклади;
адміністрації та підпорядковані їм органи управління, у сфері
управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади;
влади в галузі освіти за участю інших центральних органів
виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні
навчальні заклади:
сфері позашкільної освіти;
пропозиції щодо нормативів матеріально-технічного, фінансового
забезпечення позашкільної освіти; розробляє нормативно-правові
акти стосовно визначення соціальних гарантій педагогічним
працівникам, спеціалістам позашкільних навчальних закладів
незалежно від підпорядкування, типів і форм власності;
державне інспектування позашкільних навчальних закладів незалежно
від підпорядкування, типів і форм власності.
галузі освіти, інші центральні органи виконавчої влади, у сфері
управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади,
здійснюють інші повноваження, передбачені законами України та
положеннями про них.
закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм власності
здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики у сфері
позашкільної освіти та забезпечується спеціально уповноваженим
центральним органом виконавчої влади в галузі освіти, іншими
центральними органами виконавчої влади, у сфері управління яких
перебувають позашкільні навчальні заклади, Радою міністрів
Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та
Севастопольською міськими, районними державними адміністраціями та
підпорядкованими їм органами управління, у сфері управління яких
перебувають позашкільні навчальні заклади, органами місцевого
самоврядування.
позашкільних навчальних закладів незалежно від підпорядкування,
типів і форм власності є державна атестація позашкільного
навчального закладу, яка проводиться не рідше одного разу в
10 років у порядку, встановленому спеціально уповноваженим
центральним органом виконавчої влади в галузі освіти. Результати
державної атестації позашкільних навчальних закладів
оприлюднюються.
навчальних закладів проводиться, як виняток, лише за рішенням
спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади в
галузі освіти або інших центральних органів виконавчої влади, у
сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади.
навчальних закладів проводиться, як виняток, лише за рішенням Ради
міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та
Севастопольської міських, районних державних адміністрацій та
підпорядкованих їм органів управління, у сфері управління яких
перебувають позашкільні навчальні заклади, органів місцевого
самоврядування.
навчальних закладів проводиться, як виняток, лише за рішенням
власника (засновника) або спеціально уповноваженого центрального
органу виконавчої влади в галузі освіти, інших центральних органів
виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні
навчальні заклади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим,
обласної, Київської та Севастопольської міських, районних
державних адміністрацій та підпорядкованих їм органів управління,
у сфері управління яких перебувають позашкільні навчальні заклади,
органів місцевого самоврядування.
виконавчої влади та органи місцевого самоврядування в межах їх
компетенції:
навчальних закладів не нижче мінімальних нормативів, визначених в
установленому порядку спеціально уповноваженим центральним органом
виконавчої влади в галузі освіти, та забезпечують фінансування
витрат на їх утримання;
бази позашкільних навчальних закладів, розвиток їх мережі,
ефективне використання закріплених за ними земельних ділянок;
слухачами видів творчої діяльності відповідно до їх інтересів та
запитів батьків або осіб, які їх замінюють;
контингент вихованців, учнів і слухачів у позашкільних навчальних
закладах;
які потребують соціальної допомоги та соціальної реабілітації, до
різних форм позашкільної освіти;
педагогічних працівників, спеціалістів та інших працівників
позашкільних навчальних закладів;
кваліфікації, атестацію педагогічних працівників позашкільних
навчальних закладів незалежно від підпорядкування, типів і форм
власності;
навчальних закладів, громадських організацій, підприємств та сім'ї
щодо одержання вихованцями, учнями і слухачами позашкільної
освіти;
позашкільних навчальних закладів, узагальнюють та поширюють досвід
їх роботи;
незалежно від типів і форм власності;
благодійних фондів;
України, Конституції Автономної Республіки Крим ( rb239k002-98 ),
законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про
освіту", цього Закону та положень про них.
позашкільного навчального закладу
директор.
закладом є педагогічна рада, повноваження якої визначаються
Положенням про позашкільні навчальні заклади.
навчального закладу є загальні збори (конференція) колективу
позашкільного навчального закладу.
методичні об'єднання, що охоплюють учасників навчально-виховного
процесу та спеціалістів певного професійного спрямування.
організаційно-правовими формами може бути державної, комунальної
або приватної форми власності.
заснований на державній формі власності.
заснований на комунальній формі власності.
заснований на приватній формі власності.
центрів, комплексів, палаців, будинків, клубів, станцій, кімнат,
студій, шкіл мистецтв, початкових спеціалізованих мистецьких
навчальних закладів, спортивних шкіл, дитячо-юнацьких спортивних
шкіл олімпійського резерву, фізкультурно-спортивних клубів за
місцем проживання, фізкультурно-оздоровчих клубів інвалідів,
спеціалізованих дитячо-юнацьких спортивних шкіл олімпійського
резерву, дитячих стадіонів, дитячих бібліотек, дитячих флотилій,
галерей, бюро, оздоровчих закладів, що здійснюють позашкільну
освіту.
профільними.
з вихованцями, учнями і слухачами за різними напрямами
позашкільної освіти (художньо-естетичним, туристсько-краєзнавчим,
еколого-натуралістичним, науково-технічним,
дослідницько-експериментальним, фізкультурно-спортивним або
спортивним, військово-патріотичним, бібліотечно-бібліографічним,
соціально-реабілітаційним, оздоровчим, гуманітарним). До
комплексних позашкільних навчальних закладів належать палаци,
будинки дітей та юнацтва, центри дитячої та юнацької творчості.
за певним напрямом позашкільної діяльності. До профільних
позашкільних навчальних закладів належать центри, клуби
туристсько-краєзнавчої, науково-технічної,
еколого-натуралістичної, спортивно-оздоровчої, художньо-естетичної
творчості, військово-патріотичного спрямування, станції юних
туристів, натуралістів, техніків, школи мистецтв, початкові
спеціалізовані мистецькі навчальні заклади, дитячо-юнацькі
спортивні школи, оздоровчі заклади, туристські бази.
затверджується Кабінетом Міністрів України.
класифікуються за трьома рівнями:
спрямування, що сприяють виявленню здібностей, обдарувань
вихованців, учнів і слухачів або розвитку їх інтересу до творчої
діяльності;
інтереси вихованців, учнів і слухачів, дають їм знання, практичні
уміння і навички, задовольняють потреби у професійній орієнтації;
обдарованих вихованців, учнів і слухачів.
з дня реєстрації його статуту.
відповідно до Конституції України, Закону України "Про освіту",
цього Закону, Положення про позашкільні навчальні заклади.
Кабінетом Міністрів України.
позашкільні навчальні заклади розробляє статут, який
затверджується власником (засновником) та реєструється місцевим
органом виконавчої влади у порядку, встановленому законодавством
України.
статутів, затверджених:
в галузі освіти або іншими центральними органами виконавчої влади,
за погодженням із спеціально уповноваженим центральним органом
виконавчої влади в галузі освіти, що засновані на державній формі
власності і перебувають у сфері їх управління;
комунальній формі власності і перебувають у сфері її управління;
державними адміністраціями, що засновані на комунальній формі
власності і перебувають у сфері їх управління.
погоджується з відповідним органом виконавчої влади,
затверджується засновником (власником) та реєструється у порядку,
встановленому законодавством України.
позашкільного навчального закладу
позашкільних навчальних закладів затверджується Кабінетом
Міністрів України.
здійснюють свою діяльність після реєстрації статуту.
освітню діяльність після реєстрації статуту та за наявності
ліцензії, виданої в установленому законодавством України порядку.
бути:
незалежно від форм власності та підпорядкування;
створюються відповідно центральними, місцевими органами виконавчої
влади або органами місцевого самоврядування з урахуванням
соціально-економічних, національних, культурно-освітніх потреб за
умови наявності необхідної навчально-методичної та
матеріально-технічної бази, педагогічних кадрів та дотримання
санітарно-гігієнічних норм, правил і стандартів.
закладу приймається засновником (власником) за наявності
необхідної навчально-методичної та матеріально-технічної бази,
педагогічних кадрів та дотримання санітарно-гігієнічних норм,
правил і стандартів.
підпорядкування, типів і форм власності мають рівні права і несуть
однакові зобов'язання щодо дотримання вимог законодавства України.
філії у селах, селищах, містах України.
ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ У ПОЗАШКІЛЬНОМУ
НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
здійснюватися за такими напрямами:
здібностей, обдарувань та здобуття вихованцями, учнями і слухачами
практичних навичок, оволодіння знаннями в сфері вітчизняної і
світової культури та мистецтва;
вихованців, учнів і слухачів до активної діяльності з вивчення
історії рідного краю та довкілля, світової цивілізації,
географічних, етнографічних, історичних об'єктів і явищ
соціального життя, оволодіння практичними уміннями та навичками з
туризму та краєзнавства;
вихованцями, учнями і слухачами знаннями про навколишнє
середовище, формування екологічної культури особистості, набуття
знань і досвіду розв'язання екологічних проблем, залучення до
практичної природоохоронної роботи та інших біологічних напрямів,
формування знань, навичок в галузях сільського господарства:
квітництво, лісництво, садівництво, грибівництво, бджільництво;
учнями і слухачами техніко-технологічних умінь та навичок,
розширення наукового світогляду, підготовку до активної
науково-дослідної роботи, оволодіння сучасною технікою та
технологіями;
вихованців, учнів і слухачів до науково-дослідницької,
експериментальної, конструкторської та винахідницької роботи в
різних галузях науки, техніки, культури і мистецтва, а також
створенню умов для творчого самовдосконалення та виявлення,
розвитку і підтримки юних талантів та обдарувань;
розвиток фізичних здібностей вихованців, учнів і слухачів,
необхідні умови для повноцінного оздоровлення, загартування,
змістовного відпочинку і дозвілля, занять фізичною культурою і
спортом, підготовку спортивного резерву для збірних команд
України, набуття навичок здорового способу життя;
підготовки вихованців, учнів і слухачів до військової служби,
виховання патріотичних почуттів та громадянської відповідальності;
пізнавальних інтересів вихованців, учнів і слухачів, підвищення їх
інформаційної культури, набуття навичок і умінь орієнтуватися у
зростаючому потоці інформації;
становлення та розвиток інтересів, здібностей, нахилів, потреб у
самореалізації вихованців, учнів і слухачів, підготовку їх до
активної професійної та громадської діяльності, організацію їх
змістовного дозвілля та відпочинку;
відпочинку та передбачає оволодіння вихованцями, учнями і
слухачами знаннями про здоровий спосіб життя, організацію їх
оздоровлення, набуття і закріплення навичок, зміцнення особистого
здоров'я і формування гігієнічної культури особистості;
обдарувань, практичних навичок вихованців, учнів і слухачів,
оволодіння знаннями з основ наук соціально-гуманітарного циклу.
закладу
роботи, погодженим з відповідним органом виконавчої влади,
реалізує основні напрями своєї діяльності з урахуванням
особливостей соціально-економічного розвитку регіону, інтересів
вихованців, учнів і слухачів, потреб сім'ї, запитів інших
навчальних закладів, молодіжних і дитячих громадських організацій.
закладах незалежно від підпорядкування, типів та форм власності
здійснюється за типовими навчальними планами і програмами, що
затверджуються спеціально уповноваженим центральним органом
виконавчої влади в галузі освіти, іншими центральними органами
виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні
навчальні заклади.
гуртків, секцій за іншими навчальними планами і програмами за
умови затвердження їх відповідними місцевими органами виконавчої
влади.
навчальними закладами з урахуванням типових навчальних планів.
програм, педагогічних інновацій і технологій можливе лише за
спільним рішенням спеціально уповноваженого центрального органу
виконавчої влади в галузі освіти (інших центральних органів
виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають позашкільні
навчальні заклади) та Академії педагогічних наук України.
навчального закладу
визначається навчальними планами і програмами з урахуванням
психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для
різних вікових категорій і становить для вихованців, учнів і
слухачів:
навчальним закладом на основі рекомендацій центральних та місцевих
органів виконавчої влади, у сфері управління яких він перебуває.
навчання, виховання та праці.
закладі встановлюється спеціально уповноваженим центральним
органом виконавчої влади в галузі освіти або іншими центральними
та місцевими органами виконавчої влади, у сфері управління яких
перебувають позашкільні навчальні заклади, за погодженням із
спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в
галузі освіти.
навчальний заклад працює за окремим планом.
до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей
вихованців, учнів і слухачів з урахуванням їх віку, психофізичних
особливостей, стану здоров'я у різноманітних організаційних
формах: заняття, гурткова робота, клубна робота, урок, лекція,
індивідуальні заняття, конференція, семінар, читання, вікторина,
концерт, змагання, тренування, репетиція, похід, екскурсія,
експедиція, практична робота в лабораторіях, майстернях, теплицях,
на науково-дослідних земельних ділянках, сільськогосподарських та
промислових підприємствах, на природі та в інших формах,
передбачених статутом позашкільного навчального закладу.
Законом N 2905-III ( 2905-14 ) від 20.12.2001 ) 2. Середня
наповнюваність груп та інших організаційних форм у позашкільних
навчальних закладах становить, як правило, 10-15 вихованців, учнів
і слухачів.
психофізіологічного розвитку вихованців, учнів і слухачів, їх
вікових категорій, рівня майстерності визначається Положенням про
позашкільні навчальні заклади.
навчального закладу залежно від профілю та можливостей організації
навчально-виховного процесу.
навчання, становить не більше 5 вихованців, учнів і слухачів.
роботи в позашкільних навчальних закладах затверджується
спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в
галузі освіти.
( Установити, що у 2001 році положення і норми, передбачені
частиною другою статті 18 реалізуються в розмірах і порядку,
визначених Кабінетом Міністрів України в межах видатків,
врахованих у розрахунках до Державного бюджету України та місцевих
бюджетів на 2001 рік згідно із Законом N 2120-III ( 2120-14 ) від
07.12.2000 )
( Установити, що у 2002 році положення і норми, передбачені
частиною другою статті 18 реалізуються в розмірах і порядку,
визначених Кабінетом Міністрів України в межах видатків,
врахованих у розрахунках до Державного бюджету України та місцевих
бюджетів на 2002 рік згідно із Законом N 2905-III ( 2905-14 ) від
20.12.2001 )
відповідні документи про позашкільну освіту в порядку,
встановленому спеціально уповноваженим центральним органом
виконавчої влади в галузі освіти.
кваліфікаційні іспити, видається свідоцтво (посвідчення).
уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі
освіти.
комунальних позашкільних навчальних закладів здійснюється
відповідно за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів.
навчальних закладів здійснюється за рахунок коштів засновників
(власників).