Приветствую Вас ГостьСреда, 22.11.2017, 13:46

Мой сайт


Навчально-виховний процес

Основою навчально-виховного процесу нашої Станції юних техніків є системно-образуючий, овітній проект
«Від захоплення творчістю – до творчості душі»
(присвячений ювілею СЮТ м. Горлівки)

Проект розроблено
заступником директора
з навчально-виховної
роботи СЮТ м. Горлівки
Хижняк З. І.

Технічна творчість – впевнений крок у формуванні життєвої компетенції та моральної активності вихованців.

В ситуації гострої духовної кризи необхідний комплексний, системний підхід у забезпеченні духовних потреб дітей та молоді.
Великі можливості у формуванні здорового способу життя, патріотизму, громадянської активності, морального та естетичного виховання належать технічній творчості.
За останні роки різко знизився престиж інженерної та технічної освіти. Це ми відчуваємо у всіх сферах нашого життя. Україна завжди була технічно освітченою країною. Це досягалося існуючою на той час системою гуртків технічної творчості на станціях юних техніків, при школах, домах піонерів, інших виховних закладах. Старше покоління спеціалістів практично всі пройшли через цю систему. Зараз ми бачимо, як різко скоротилася кількість СЮТ, багато з них перепрофільовані, з’єднані з іншими закладами, багато труднощів у відновленні тих форм роботи, які вважались ефективними у напрямку військово-патріотичного виховання молоді, організації змістовного дозвілля. Ми повинні дбати про майбутнє та діяти в інтересах створення науково-технічної та духовної еліти України, щоб забезпечити своє майбутнє, реальну незалежність та безпеку.

Цей проект
- це прагнення привернути увагу голів виконавчих, освітніх установ, громадськості до проблем формування духовної культури засобами технічної творчості;
- це спроба відновити найкращий досвід навчання учнів у напрямку спортивно-технічної творчості та виховання молодого покоління засобами традиційної культури;
- це спільний пошук вихованців та педагогів у розробці нових рішень щодо формування духовних цінностей дітей та реалізації практичних завдань у науково технічному напрямку;

Проект виступає за:
- об’єднання зусиль освітніх, громадських та інших організацій, асоціацій, фондів, установ.
- створення спільно зі школами міста, позашкільними закладами та іншими організаціями виховних, освітніх програм, планів, міні-проектів;
- регулярні зустрічі учнів, педагогів, психологів, представників громадськості з приводу обговорення питань формування мотивації на змістовну організацію дозвілля, розвитку технічної
творчості;

Проект сприяє:
- розробці нових стратегій у вирішенні проблем морально-духовного розвитку особистості засобами технічної творчості;
- розширенню банку інноваційних ідей ;
- спілкуванню дітей і дорослих міста, зацікавлених питаннями навчання і виховання молоді в напрямку технічної творчості.

Місце реалізації: СЮТ, загальноосвітні школи, позашкільні заклади та інші установи.

Цільова стратегія проекту: актуалізація проблем духовності, технічної творчості у країні. Організація конкретних дій педагогів і вихованців для вирішення істотних проблем у формуванні системи загальнолюдських і національних цінностей, технічної компетентності учнів.

Провідна ідея проекту: організатори проекту та його учасники різноманітними заходами привертають увагу громадськості до проблем морально-духовного виховання, технічної творчості, сприяють концентрації зусиль та кращого досвіду у цьому напрямку, аналізують, підбивають підсумки ефективності дій та визначають нові напрямки і подальші шляхи розвитку та формування ключових компетентностей вихованців засобами технічної творчості.

Пріоритетні ідеї проекту:
- гуманізму
- демократії
- неухильного розвитку
- толерантності
- забезпечення розвитку інтересу дітей у напрямку технічної творчості, творчого та духовного потенціалу вихованців.

Крім того проект вирішує такі завдання:
- сприяє контактам структур, які зацікавлені проблемами духовного вдосконалення засобами технічної творчості;
- дає можливість об’єднати зусилля дітей і дорослих в практичній діяльності і спілкуванні;
- активізує пошук ефективних форм залучення учнів до технічної діяльності;
- сприяє обміну досвідом роботи та інформацією;
- пропонує найкращий досвід духовного розвитку, досягнення педагогів та вихованців у технічній творчості;
- дає можливість дитині пізнати духовні цінності, оволодіти методами пізнання, освоєння та вдосконалення техніки, виховати стійкий інтерес до методів технічного конструювання, моделювання, повагу до людей праці, патріотизм, інтерес до змісту роботи новаторів, винахідників, розвинути технічне мислення.
- створює умови для формування єдиного освітнього, виховного, культурно-освітнього простору з метою індивідуально-особистісного розвитку вихованців, педагогічної підтримки їх індивідуальності.

Основні характеристики, принципи побудови й участі в проекті

Статус проєкту:
- міський, державний. Здійснюється шляхом інтеграції офіційних та громадських організацій міста при підтримці міського Управління освіти;
- будується на основі процесів, що реально відбуваються у сфері позашкільної освіти міста.

Загальні принципи:
- добровільність участі у проекті на основі прийнятих його головних ідей, принципів, змісту і форм організації;
- свобода вибору, надання учасникам можливості участі в різних заходах, справах;
- свобода спілкування на принципах прагнення до взаєморозуміння, взаємотерпимості, конструктивності;
- повага до поглядів, ідей, підходів і діяльності учасників проекту.

Основні психолого-педагогічні та методологічні принципи проекту:
- особистісно-орієнтовний підхід;
- варіативно-програмний підхід;
- партнерство, рівноправна співпраця вихованців і дорослих.

Учасники проекту
Учасниками проекту стають діти і дорослі всього міста, які проявляють увагу до ідеї проекту, а також:
- загальноосвітні школи
- позашкільні заклади
- соціальні центри, психологічні служби
- благодійні фонди
- дитячі та молодіжні центри
- служби зі справ неповнолітніх
- організації (добродійні, релігійні, громадські).
- усі, хто занепокоєні проблемами духовного розвитку особистості, засобами технічної творчості.

Структура та форма організації проекту
Проект складається з дев’яти напрямків, кожний з яких охоплює стратегічні моменти розвитку духовних якостей вихованців засобами технічної творчості.

Обов’язки та відповідальність учасників проекту
- відповідають за проект директор СЮТ Баталін Р.О., заступник директора з навчально-виховної роботи Хижняк З.І.
- за реалізацію окремих напрямків проекту відповідають:
1. Впровадження морально-духовної компоненти в систему позашкільної освіти міста– заст. директора.
2. Діагностика технічних здібностей та рівня усвідомленості вихованців з понять культури, духовності, загальнолюдських цінностей у школах міста – практичний психолог.
3. Залучення вихованців до заходів, запланованих у межах міського фестивалю технічної творчості. Облік гуртків науково-технічної спрямованості у школах та позашкільних закладах –завідуючі відділами СЮТ.
4. Робота гуртків СЮТ на базах ЗОШ, соціальних центрів та інших організацій, відкриття творчих об’єднань для дошкільників – адміністрація.
5. Масова робота з популяризації технічної творчості серед учнів і молоді та визначення пріоритетів, спрямованих на збагачення духовного світу вихованців, їх орієнтації на загальнолюдські цінності – методист,культорганізатор, керівники гуртків.
6. Методична робота з педагогами шкіл, позашкільних закладів (вчителі початкових класів, обслуговуючої праці, завідуючі відділів декоративно-прикладної, спортивно-технічної творчості – методист, психолог, культорганізатор.
7. Рекламна діяльність щодо створення певного іміджу СЮТ– зав. відділами, методист, керівники гуртків
8. Організація роботи клубу дітей-інвалідів з метою розвитку особистісної духовної, технічної та технологічної культур дітей з обмеженими фізичними можливостями – методист, психолог,культорганізатор.
9. Міський фестиваль технічної творчості – завідуючі відділами
10. Створення систем моніторингу освітніх результатів проекту – заступник директора СЮТ.

Допомагає в реалізації проекту міське УО.

Очікувані результати
Реалізація проекту дозволить розвинути компетентності учнів у напрямку формування морально-духовних цінностей, допоможе підняти технічну творчість у місті на якісно новий рівень:
- очікується створення системи роботи, яка дозволить залучити та розвинути інтерес до технічної творчості учнів та молоді міста.
- у кілька разів збільшиться кількість вихованців постійного складу у гуртках СЮТ та учнів перемінного складу: учасників турнірів, екскурсій, тренінгів, зустрічей, консультацій і т.д.
- діти-інваліди отримають можливість займатися технічною творчістю
- вдосконалять свою структуру гуртки технічного напрямку у ЗОШ та позашкільних закладах.
- система методичної роботи з педагогами міста дозволить підвищити їх активність та майстерність, щоб задовольнити інтерес вихованців до техніки та відкрити перспективи розвитку їх здібностей.

Оцінка й самооцінка проекту
Виконання проекту буде оцінювати експертна група, яка складається з керівників проекту та відповідальних за окремі його напрямки.
Періодичність оцінювання – 4 рази на рік.
Інформація про хід проекту буде складатись з конкретних матеріалів і сценаріїв, розробок, методичних та діагностичних матеріалів, положень.

Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 3
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Ноябрь 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архив записей
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz