Приветствую Вас ГостьСреда, 22.11.2017, 13:43

Мой сайт


Художнє конструювання

Програма призначена для роботи з дітьми з обмеженими вадами.
Художня-констркторська діяльність стає стимулом життя для дітей-інвалідів. Займаючись художньо-конструкторською діяльністю, особи з обмеженими функціональними можливостями знаходять сенс у власному існуванні, самореалізуються, прагнуть збагатити відповідний багаж знань з того чи іншого виду мистецтв та техніки. Презентуючи власні роботи на різноманітних виставках, вони самовиражаються, у них зміцнюється впевненість у своїй значущості, силах, усвідомлюють себе у ролі повноцінного члена соціуму. Заняття образотворчим мистецтвом заспокоює нервову систему людини, формує у неї терпіння і послідовність.
Крім того, всім відомо значення образотворчої діяльності для розвитку фізіологічних та психічних навичок. Воно розвиває руку, моторику кисті, координацію рухів. Тобто може готувати дитину до школи, співіснування у соціумі, чи виступати у якості тренувальних вправ.
У якості реабілітаційного чинника для розвитку координації рухів і дрібної моторики рук дитини з функціональними обмеженнями рухового аппарату виступають рвана аплікація, робота з природними матеріалами, ліплення, орігами, малювання та інши види.
Даний вид мистецтва удосканалює зорове сприйняття, розвиває мислення, уміння спостерігати, аналізувати, запамятовувати. Виховуються такі вольові якості, як вимогливість до якості праці, посидючість, акуратність, чіткість у роботі, відповідальність. Формує смак, розвиває уяву і фантазію, знайомить з особливостями художньої мови, розвиває уміння бачити красу форм, рухів, сприяє пізнанню світу, формуванню естетичного ідеалу. Ознайомлення з видами образотворчого мистецтва має проводитись з усіма дітьми незалежно від особливостей їхнього фізичного і психологічного стану.
Підсумовуючи вищесказане, можна стверджувати, що образотворче мистецтво максимально активізує природні можливості та духовний потенціал, закладений у кожній людині від народження, є надійним провідником на шляху духовного зростання особистості.

Мета: виявлення творчих здібностей дітей, розвиток зацікавленості до творчої діяльності, прилучення до мистецтва, розвиток естетичного та художнього смаку, формування вмінь і навичок роботи з різними матеріалами й інструментами, прийомів виготовлення виробів і виконання технологічних операцій, реабілітація та корекція координації рухів дрібної моторики рук.

Художнє конструювання нерозривно пов’язано з технічною творчістю:
- діти знайомляться з початковими графічними знаннями та вміннями, конструюванням із природних матеріалів, пластиліну, конструюванням із паперу та картону, тематичними малюнками, композицією;
- діти вчаться виконувати прості збірні операції, знайомляться з різноманітними матеріалами та інструментами, крок за кроком вони переходять до рішення більш складніших конструкторських та технічних завдань, їх технічне мислення розвивається, праця набуває все більш творчій характер;
- вчаться використовувати на практиці отриманні знання, отримують конструкторські, раціоналізаторські і навіть винахидницькі навички та вміння.

Виготовлення поробок активізує мислення дитини. Успішне рішення практичних завдань не може не викликати почуття радості та задоволення. Перші успіхи стимулюють дітей, добре скануються на їх відношенні до занять та технічної праці взагалі.
За час роботи, пов’язаних з виготовленням поробок, пробуджуються естетичні почуття, розвивається художній смак, набуваються трудові навички, розвивається усидливість, терпіння, наполегливість.
Конструювання – це практична діяльність, яка спрямована на отримання певного, заздалегідь задуманого продукту, відповідно до його функціонального призначення. На заняттях з конструювання відтворюється розвиток сенсорних і розумових здібностей, виробляються навички рухоми-технічні, тренується здібність аналізувати форму, бачити складові елементи, фантазувати. Ця діяльність і має творчий характер. Виготовлення виробів з природного матеріалу формує не тільки технічні вміння і навички, але й особливе ставлення до оточуючого світу природи, до її фарб і краси. Конструювання з пластиліну та солоного тіста або ліплення має велике значення для розвитку і виховання дитини. Поперше, розвиваються мязи кисті рук, удосконалюється окомір, відпрацьовується узгодженість рухів обох рук. По-друге, у дитини виховується звичка послідовного виконання роботи. Ліплення – хороший реабілітаційний засіб для корекції та розвитку координації рухів, дрібної моторики руки дітей з функціональними обмеженнями рухового апарату;
фантазії та мислення розумово відсталих дітей та дітей із затримкою психічного розвитку; придатний матеріал для творчої роботи із глухими, слабочуючими, сліпими і слабозорими вихованцями.

Робота у гуртку складається із теоретичних та практичних занять. Основою змісту теоретичних занять є бесіди за змістом та завданням гуртка, розкриття тем та завдань. На практичних заняттях діти навчаються користуватися матеріалами, інструментом, отримують навички виготовлення поробок.
Заняття можуть проводитися зі складом учнів: мікрогрупою та індивідуально, які організовуються відповідно до ”Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних закладах”. Зазначений план занять не припускає проходження тем у суворій послідовності.
У гуртку навчаються діти віком від 5 до 18 років.
1 рік навчання - 2 заняття на тиждень по 2 години;
2 рік навчання - 2 заняття на тиждень по 3 години.
Програма складана на основі державної програми з позашкільної освіти науково-технічний напрям МОН України "Виготовлення сувенірів", 2007 рік.

Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 3
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Ноябрь 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архив записей
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz